پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4808
-
الف
+

جشن نوروز در مجتمع آموزشی پیام امام خمینی در مسکو برگزار شد

جشن دانش‌آموزی نوروزی در مجتمع آموزشی پیام امام خمینی (ره) در مسکو پایتخت روسیه که دانش‌آموزان چهار کشور در آن درس می‌خوانند، برگزار شد.

جشن دانش‌آموزی نوروز در مجتمع آموزشی پیام امام خمینی (ره) در مسکو پایتخت روسیه که دانش‌آموزان چهار کشور در آن درس می‌خوانند، برگزار شد.

به گزارش آی‌فیلم، در آخرین روزهای سال جاری و همزمان با نزدیک شدن به آغاز سال 96 سفره هفت‌سین در این مرکز آموزشی برپا شده است.
جشن نوروزی دانش‌آموزی در مجتمع آموزشی پیام امام خمینی (ره) وابسته به سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه همراه آموزگاران و مسئولان و همچنین شماری از اعضای خانواده دانش‌آموزان روز پنجشنبه کنار سفره هفت‌سین برگزار شد
دانش‌آموزان ایرانی، تاجیکستانی، افغانستانی و جمهوری آذربایجان شرکت کننده در این آئین، با ویژگی‌های نوروز و هماهنگی آن با دین اسلام آشنا شدند.
علیرضا موحدنیا مدیر مجتمع آموزشی پیام امام خمینی (ره) با اشاره به پیوستگی فرهنگی و تمدنی کشورهای منطقه با زبان فارسی و ترکیب فرهنگ‌ها با یکدیگر، گفت: نوروز از دیر باز به یک فرهنگ مشترک بین کشورهای فارسی زبان و فراتر از آن منطقه تبدیل شده است.
موحدنیا افزود: گرامیداشت فرهنگ نوروز و انگیزه‌های آن برای دانش‌آموزان خارجی و خانواده‌های آنان و حتی مربیان روسی که با مجتمع آموزشی همکاری دارند، جالب است.
احمد اکبری معاون مجتمع آموزشی پیام امام خمینی (ره) نیز گفت: با توجه به ترکیب بین‌المللی دانش‌آموزان این مرکز، برنامه های مختلف مذهبی، آئینی و فرهنگی برای آشنایی با رسوم و مناسبت‌های کشورهای ایران، جمهوری آذربایجان، افغانستان و تاجیکستان که به صورت مشترک ریشه فارسی دارد، برگزار می‌شود
حدود 60 درصد از 140 دانش آموز مجتمع آموزشی پیام امام خمینی (ره) از این چهار کشور هستند که مدرک تحصیلی آن نیز به شرط تسلط به زبان روسی در نظام آموزشی روسیه رسمیت دارد.
این مجتمع آموزشی که وابسته به سفارت جمهوری اسلامی ایران و زیر نظر وزارت آموزش و پرورش است و در تمامی مقاطع تحصیلی فعالیت می‌کند، یکی از بزرگترین مدارس جمهوری اسلامی در خارج از کشور محسوب می‌شود.

ب س/ط ه

نظر شما
ارسال نظر